• INNOWACJA PEDAGOGICZNA

        „ Programuję - przyszłość planuję”

        Innowacją zostali objęci  chętni uczniowie kl. IV- VI  w ramach zajęć dodatkowych chcący pogłębić swoje zainteresowania kształceniem informatycznym realizując bardziej zaawansowane treści.

        Poprzez wdrożenie innowacji pokazujemy, że nauka programowania może być łatwa i przyjemna.

        Programowanie z Apple Swift Playgrounds

         " Programowanie z Apple Swift Playgrounds". Swift to atrakcyjna aplikacja na iPada dzięki, której nauka programowania staję się fantastyczną zabawą i możliwością eksperymentowania z kodem. Każdy może zaprogramować wybraną postać i sterować nią w trójwymiarowym świecie.

        Warsztaty_Apple_Swift_Playgrounds.mp4

         

         Hour of Code

        Godzina Kodowania ( Hour of Code)  to globalna akcja, która organizowana jest w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej .

        Opiera się na łamigłówkach i kursach, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków.

        Dzięki atrakcyjności przekazu nauka kodowania jest przyjemna i nie wymaga żadnego doświadczenia.

        Nasza szkoła co roku  przystępuje do tej akcji. Nauczyciele wprowadzają uczniów w świat kodowania ale również rodzice mogą zachęcić swoje dzieci do aktywności, rozwoju kreatywności i logicznego myślenia logując się na stronie https://studio.code.org/, https://code.org/learn.

          

         

         

        A może ….  ? Język Phyton- pierwsze próby
        składnia, metody, parametry, napisy, pętle, zmienne

         

         

         

        Scratch

        Przykładowe zadania realizowane z uczniami  po kursie Warszawa programuje!

        Programowanie Robotów

        Zajęcia z wykorzystaniem robotów stają się obowiązkowym elementem nauki programowania.

        My również zaczęliśmy swoją przygodę z  robotami mBot.

          

        MBOT

        Współpracuje z graficznym oprogramowaniem Scratch, tekstowym Arduino oraz z aplikacjami na smartfony.

        Zaczynamy…

        Prosty montaż, możliwość rozbudowy o dodatkowe elementy, otwarte bezpłatne oprogramowanie.

         

                                    Czytanie instrukcji.                                                                   Montaż elementów   

         

        Mbot- szybki start

             

        Praca na przykładowych programach

          

        Nauka Poprzez zabawę

           

        Pierwsze_proby.mp4

        Petla.mp4

        mdraw

        Zwiększamy stopień trudności.

         

          

        Źródło: http://www.makeblock.com/mdrawbot-kit

         

        Efekty

        - Nabycie przez uczniów umiejętności kreatywnego i świadomego (bezpiecznego) wykorzystania technologii informatycznej
        w realizacji własnych pomysłów  i rozwiązywaniu problemów.
        - Rozbudzenie zainteresowania uczniów przedmiotami ścisłymi poprzez naukę programowania prowadzoną w atrakcyjnysposób.
        - Rozwój umiejętności współpracy w grupie w ramach realizacji projektów.
         

        Edyta Ciosek

         

    • Kontakty

      • ul. Górczewska 201 01-459 Warszawa
      • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 82 im. Jana Pawła II
      • sp82@edu.um.warszawa.pl
      • (22) 6641098
      • iod.bemowo@edukompetencje.pl
      • Dorota Nowak (22) 6640699 wew.1 885853412 (numer funkcjonuje w godzinach pracy) Godziny pracy: poniedziałek, czwartek, piątek: 8.00- 16.00 wtorek: 9.00- 17.00 środa- dzień bez interesanta
      • Anna Żakiewicz: (22) 6641098 wew. 218 Specjalista do spraw kadr: Małgorzata Struzik (22) 6640699 wew. 4
    • Logowanie